Strakke salarisadministratie voor GJ, Dé HR-Partner

Strakke salarisadministratie voor GJ, Dé HR-Partner

2 augustus 2021 Nieuws

GJ helpt mkb’ers in allerlei branches met allerlei HR-zaken. Ze begonnen ooit als uitzendbureau, maar inmiddels hebben ze hun diensten behoorlijk uitgebreid met onder andere payrolling, werving & selectie, verzuimbeheer en HR-advies. Sinds 2010 verzorgen ze ook de salarisadministratie voor klanten, en vanaf 2020 doen ze dat in ons online pakket. Dylan Boon vertelt over zijn ervaringen.

De uitdaging
Voordat GJ de overstap maakte naar het online pakket, deden ze de salarisadministratie in een offline pakket. Dat ging prima, maar er kwamen signalen dat het misschien wel tijd werd voor iets nieuws. Dylan: “Een van onze grootste klanten kwam bij ons met een verzoek. Hij wilde dat de HR-medewerkers die hij in dienst heeft, zelf ook konden meedraaien en meekijken in de salarisadministratie. Ook vanuit andere klanten kregen we signalen dat er toch wel meer behoefte was aan meer toegankelijkheid. Ze wilden 24/7 mee kunnen kijken in de salarisadministratie.”

Onze oplossing
Vanuit GJ kwam deze vraag bij ons terecht, en we zagen direct dat een pakket in de cloud een perfecte oplossing zou zijn. Niet veel later gingen we aan de slag met de implementatie. Dylan: “De overstap ging heel soepel. Met de loonaangifte XML-converter konden we alles vanuit het oude pakket direct importeren. Die functie gebruiken we ook vaak als we een nieuwe klant hebben die nu nog met een ander pakket werkt. Dat werkt echt fantastisch!”

Voor de overstap naar het nieuwe systeem zijn we afgereisd naar GJ voor een training op maat. We vinden dat persoonlijk contact toch het prettigst werkt, en bovendien leer je op die manier het snelste met het pakket werken. Dylan: “De training was ook erg prettig. Nu is het pakket zelf al gebruiksvriendelijk, maar dankzij de training weet je nog sneller wat je er allemaal mee kunt. En ook nu is het contact nog steeds erg goed. Salariszaken is altijd goed bereikbaar en helpen je snel met vragen. Bovendien denken ze goed met je mee, zodat je ook oplossingen vindt die je zelf nog niet had bedacht. We zijn erg tevreden met de overstap. Sterker nog, vanwege de constructie die we samen hebben gekozen, voelt het alsof we een partnership zijn aangegaan. Eentje die voor ons allemaal goed lijkt te werken!”

Het resultaat
Het is niet altijd even makkelijk om aan te geven wat het resultaat van een overstap is geweest. Maar in dit geval is Dylan heel duidelijk: “Sinds de overstap zijn we gegroeid met meer dan 100 klanten. Dat is misschien niet allemaal toe te schrijven aan het nieuwe systeem, maar het speelt wel een ontzettend belangrijke rol. Wat als ik al die klanten in ons oude systeem had moeten bedienen, dan had ik aan 80 uur werken per week nog niet genoeg. Maar juist omdat het hele proces nu veel verder geautomatiseerd is, kunnen we al onze klanten uitstekend helpen. Sterker nog, we houden tijd over om ze nog beter te adviseren en te helpen, dus onze dienstverlening verbetert ook nog eens!”

Meer weten over hoe Salariszaken ook voor jouw bedrijf een mooie oplossing kan zijn? Neem dan gerust contact met ons op!