Case: snelle en nauwkeurige salarisverwerking bij Autogroep Ursem Barten

Case: snelle en nauwkeurige salarisverwerking bij Autogroep Ursem Barten

4 juni 2021 Nieuws

In januari 2021 is vanuit een fusie Autogroep Ursem Barten ontstaan. Jellie werkte voor de fusie namens Dirk Barten al samen met Salariszaken, terwijl Tamara bij Ursem met een ander online pakket werkte. Bij de fusie hebben ze ervoor gekozen om de salarisverwerking voortaan volledig in onze cloudoplossing te doen, en dat bevalt ze goed!

De uitdaging
Omdat er gefuseerd werd, was het niet meer dan logisch om de salarisverwerking vanuit beide bedrijven in hetzelfde pakket onder te brengen. Jellie: “Ik was voor de fusie al langer klant bij Salariszaken, en dat is me altijd goed bevallen. Toen we moesten kiezen in welke oplossing we verder gingen werken, speelde mijn goede ervaring met Salariszaken natuurlijk mee.

Ik heb ook altijd uitstekende service gekregen van Bas en Sander in het offline pakket waar ik mee werkte. Maar we wilden al langer in de cloud werken en meer digitaliseren, en dan is een fusie natuurlijk een uitstekend moment. We deden eerder veel dingen via losse briefjes en dat kwam de gang van zaken niet altijd ten goede. Dat onze accountant ook aangaf liever met een online oplossing te werken, hielp ook mee.”

Onze oplossing
Jellie en Tamara wilden graag zelfstandig blijven werken. Dat is voor Salariszaken uiteraard geen probleem. In de eerste periode hebben we nog wel meegekeken om te zien of de overstap soepel verliep, maar Jellie en Tamara hadden alles razendsnel door en konden toen zelfstandig aan de slag. Tamara: “Hoewel het overstappen soepel verliep, was er nog wel het nodige handmatige werk nodig. Dat kost aan de ene kant natuurlijk behoorlijk wat tijd, maar tegelijkertijd leer je het systeem daardoor ook direct goed kennen.” En nu er geen briefjes meer kwijtraken in de offline administratie, gaan we ervan uit dat er nog wel meer tijdswinst geboekt wordt!

Het resultaat
Sinds de overstap hebben we af en toe contact met Jellie en Tamara. Jellie: “We zijn nog veel zaken aan het digitaliseren, en daar hebben we af en toe hulp bij nodig. Wat Tamara en ik allebei echt top vinden, is hoe snel ze bij Salariszaken reageren op vragen!”.

En welke voordelen Jellie en Tamara zien? Tamara: “Het is bijvoorbeeld erg fijn dat werknemers de loonstroken, verlof en hun digitale dossier online kunnen inzien, dat werkt makkelijk en is overzichtelijk. Het digitaal ondertekenen van bijvoorbeeld contracten is ook erg handig, dat scheelt een hoop.” Jellie vult aan: “En omdat je samen in een nieuw pakket aan de slag gaat, wordt je gedwongen om je eigen processen te structureren, wat ons ook weer verder helpt. Kortom: we zijn blij dat we overgestapt zijn!”

Meer klantverhalen en referenties vind je op deze pagina. Meer weten over de concepten zelf doen, samen doen of uitbesteden? Neem gerust contact met ons op!