4,9/5 sterren van 150+ reviews op Google

Case: een efficiënte salarisverwerking bij Peter Hector Administratie en Advies

Joey van Loon is mede-eigenaar van Peter Hector Administratie en Advies. Daar is hij verantwoordelijk voor de salarisadministratie, vooral van bedrijven in het mkb, directeur-grootaandeelhouders en klanten in de detailhandel. Begin dit jaar hebben ze de overstap gemaakt naar het online pakket van Salariszaken, omdat ze graag efficiënter wilden gaan werken. En dat is gelukt!
De uitdaging
Joey vertelt waarom de overstap onvermijdelijk was: “We werkten tot begin dit jaar met een offline pakket. Best wel overzichtelijk, je betaalt 1 keer per jaar voor je licentie en verder doe je gewoon wat je altijd doet. Naast het feit dat we met een online pakket efficiënter kunnen werken, zochten we ook naar een partij die ons verder kon ondersteunen. Een partij die de boel draaiend houdt bij ziekte of uitval, en een partij die administraties onder complexe cao’s kon overnemen. We kwamen uit bij Salariszaken, en zijn sinds begin dit jaar overgestapt.”
Onze oplossing
Voor de wat kleinere administratie- en advieskantoren, zoals Peter Hector Administratie en Advies, is loonverwerking een extra service. Logisch dat je dat proces zo efficiënt mogelijk wilt inrichten. Joey gaf aan dat ze wel graag zelf de touwtjes in handen hebben, wat perfect mogelijk is met ons pakket. Omdat we in de cloud werken, kunnen we ook bijspringen als dat nodig is. En met die complexe cao’s zit het ook wel goed: salarisadministratie is waar we goed in zijn, dus houden we alle veranderingen in cao’s nauwkeurig bij.
Joey: “Overstappen op een nieuw pakket doe je logisch gezien aan het begin van het kalenderjaar. Dat is ook een erg drukke tijd, maar eigenlijk is de overstap heel soepel verlopen. De verloning ging direct goed, en onze klanten waren na de eerste maand eigenlijk ook helemaal gewend aan de nieuwe situatie. Het is ook erg fijn dat Salariszaken ons helpt met de 2 complexe administraties. De veranderingen in de cao’s waren simpelweg niet meer bij te houden. De klant kan ons nog steeds bellen en we hebben inzicht in de gegevens, dus het is een echte win-winsituatie.”
Het resultaat
Dankzij onze oplossing zou de salarisverwerking een stuk efficiënter moeten verlopen. Wat merkt Joey daar al van? “We zijn pas net overgestapt, dus nu gaat er veel tijd zitten in het invoeren van alle gegevens. Maar het is al wel duidelijk dat de loonverwerking véél sneller gaat. Eerder moesten we voor elke klant een pdf opslaan en mailen, nu drukken we op 1 knop. Ik weet zeker dat, zodra alle gegevens in het systeem staan, Salariszaken ons een hoop tijd bespaart!”

Meer updates ontvangen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang regelmatig updates

Meer weten over Salariszaken?